Кріплення для машинобудування: болти і гайки відповідальних деталей і механізмів
Машинобудівне кріплення повинно нормально функціонувати в найрізноманітніших умовах. Деталі й механізми двигунів, конвеєрів, всіляких агрегатів, силових установок та іншого технічного обладнання нерідко потрапляють під дію атмосферної вологи, електричного струму, агресивних середовищ, хімічно активних рідин та інших небезпечних чинників. Тому машинобудівні болти, гвинти і гайки повинні витримувати вібрацію, перепади температур, збільшені динамічні і статичні механічні навантаження тощо.
Якщо йдеться про сільськогосподарське машинобудування, важлива вібростійкість кріплення, яку можуть забезпечити заклепки. У разі з електротехнічним машинобудуванням і приладобудуванням враховують здатність машинобудівного кріплення ізолювати або проводити електрику. І тому тут можливе застосування латунних і алюмінієвих металовиробів і деталей із міцних пластмас.
Механізми і вузли, які використовують у важкому транспортному машинобудуванні, можуть піддаватися підвищеним механічним навантаженням. Тут актуальне машинобудівне кріплення, що представлене високоміцними болтами і гайками збільшеного розміру під ключ. В авіаційному і ракетному виробництві крім міцності важлива жаростійкість і легка вага. Тут знайшло застосування машинобудівне кріплення з легких кольорових металів.
У нафтогазовому машинобудуванні і в механізмах, що використовують в хімічній промисловості, важлива підвищена стійкість до корозії і хімічна інертність кріплення з нержавіючої аустенітної сталі. Від машинобудівного кріплення для суднобудування потрібна не тільки стійкість до корозії, але і часто герметичність з'єднань.
Як бачимо, варіативність вимог – неймовірно широка. І все ж найбільш поширене і затребуване – класичне машинобудівне кріплення: стандартні болти, гвинти, шпильки і гайки.
Різьбове машинобудівне кріплення
Для збирання деталей або механізмів у машинобудуванні найчастіше застосовують:
- болти з різьбою повного або неповного розміру і головкою у вигляді шестигранника під ключ або у формі циліндра і шліцом типу внутрішній шестигранник;
- гвинти з головками різної форми під різні види шліців;
- гайки у вигляді шестигранника під ключ.
Серед доступних варіантів машинобудівного кріплення варто звернути увагу на такі металовироби:
- машинобудівний болт DIN 931 (ISO 4014), головка – зовнішній шестигранник, дюймова або метрична часткова різьба, сталь (без покриття, оцинкована, нержавіюча);
- машинобудівний болт DIN 933 (ISO 4017), головка – зовнішній шестигранник, дюймова або метрична повна різьба, сталь (без покриття, оцинкована, з нейлоновим покриттям, нержавіюча), поліамід, латунь;
- машинобудівний болт DIN 961 (ISO 8676), головка – зовнішній шестигранник, дрібна повна різьба, сталь (без покриття, оцинкована, нержавіюча);
- машинобудівний болт DIN 6914 (ISO 7412), головка – збільшений зовнішній шестигранник, сталь (без покриття, оцинкована);
- машинобудівний болт DIN 6921 (ISO 8100, ISO 8102), головка – зовнішній шестигранник із фланцем, дрібний або стандартний крок різьби, сталь (без покриття, оцинкована, нержавіюча);
- машинобудівний гвинт DIN 912 (ISO 4762), циліндрична головка, шліц типу внутрішній шестигранник (імбус), дрібний або стандартний крок різьби, сталь (без покриття, оцинкована, нержавіюча);
- машинобудівний гвинт DIN 965 (ISO 7046-1, ISO 7046-2), потайна головка, хрестоподібний шліц або шліц типу Torx, сталь (без покриття, оцинкована, нержавіюча), латунь;
- машинобудівний гвинт DIN 7985 (ISO 7045), напівциліндрична головка, хрестоподібний шліц або шліц типу Torx, сталь (без покриття, з нейлоновим покриттям, оцинкована, нержавіюча), латунь;
- машинобудівна шестигранна гайка DIN 934 (ISO 4032, ISO 8673), дюймова або метрична стандартна або дрібний крок різьби (права або ліва), сталь (без покриття, оцинкована, нержавіюча), латунь, поліамід.
Підібрати і замовити необхідне машинобудівне кріплення можна прямо на нашому сайті.
Наші постійні партнери у галузі Машинобудування |
|||
Запоріжсталь ПАТ ЗМК | Ельворті АТ | Київський завод ПТО | Квадро Інтернешнл ТОВ |