Найбільшою проблемою всіх металів є корозія. Їй піддаються абсолютно всі метали навіть такі, як нержавіюча сталь. Всі встановлені системи рано чи пізно починають ржавіти, особливо коли під час вибору кріплення не були належним чином враховані відповідні фактори.
У 2017 році компанією Tesla було відкликано 123 тисячі автомобілів. Причина такого рішення проста - корозія болтів гідропідсилювача керма у регіонах з холодним кліматом, що може спричинити летальні наслідки під час керування автомобілем.
Що таке корозія?
Корозія - це реакція металевого матеріалу з навколишнім середовищем, яке викликає зміни в матеріалі та може призвести до погіршення функціонування компонента або ж всієї системи.
Корозії уникнути неможливо, але можна уникнути шкоди, яка буде завдана цією корозією, якщо правильно спланувати відповідні заходи захисту. Корозійна система гвинтового вузла повинна бути принаймі такою ж корозостійкою, як елементи, що з’єднуються між собою.
Розглянемо, які типи корозії бувають:
Поверхнева корозія |
Щілинна корозія | Контактна корозія |
Поверхнева корозія - один з найбільш поширених типів корозії. У присутності вологого середовища, або в інертній рідині на поверхні нелегованих або низьколегованих сталей утворюється рівномірний шар іржі.
Щілинна корозія - кожна щілина притягує вологу вологу завдяки капілярному явищу. Всередині розлому волога швидко виснажується киснем, викликаючи анадіальну корозійну реакцію.
Контактна корозія - Якщо два матеріали контактують, один з одним, у присутності вологи (електроліту) створюється електричний потенціал. У результаті різниця потенціалів викликає корозійний струм, що тече від неблагородного, анодно взаємодіючого металу до більш благородно катодно реактивного металу. В результаті анодної реакції виділяються іони більш неблагородного металу. Це означає, що метал піддається корозії.
Захист металів від корозії
Робота інженера-проектувальника полягає в тому, щоб прийняти рішення про необхідні заходи захисту від корозії. Тут слід враховувати запас зносу системи захисту від корозії та умови навколишнього середовища.
Для захисту від корозії використовують різноманітні покриття:
Неметалеві покриття:
- Розтирання маслом - короткочасний спосіб захисту від корозії, підійде наприклад під час транспортування.
- Полірування (занурювання у кислотні або лужні розчини) - підійде для чистки зброї, калібрів та вимірювальної техніки
- Фосфатування - холодне формування сталі, поєднання з засобами захисту від корозії, зменшення зносу при фосфатуванні марганцю, грунтовка для шару лаку.
Металеве покриття:
- Електрооцинкований - використовується в областях з низьким середнім впливом корозії, наприклад машинобудування, електротехніка.
- Шар гальванчного сплаву - у місцях з сильним впливом корозії - наприклад компоненти у моторному відсіку, або гальмах, де звичайне гальванічне покриття не в змозі впоратись не лише через високу температуру, але й через вплив солі.
- Електронікельований - там де дуже низька корозія: елементи декору переважно
- Електрохромування - там де дуже низька корозія: елементи декору переважно
- Механічне оцинкування - стопорні шайби, високоміцні пружинні компоненти.
- Гаряче цинкування - кріплення для сталевих конструкцій
Інші види покриття:
- Вералізація - спецільне тверде нікелювання
- Латунне покриття - в основному в декоративних цілях використовується
- Мідь - проміжний шар між нікелюванням та хромуванням
- Срібне покриття - декоративні цілі
- Лудіння - покращення здатності зпаяння
- Анодування - захисний шар від корозії. Для декоративних цілей (досягаються майже всі колірні гами)
- Русперт - цинково-алюмінієве покриття
- Вороніння - декоративні цілі
- Просочування.
Придбати якісне кріплення з надійним захистом від корозії можна в нашому інтернет магазині.
Презентація з технічною інформацією про корозію металів: